Inwieweit kann standardisiertes und individualisiertes Lehrkräftefeedback zu argumentativen Aufsätzen von Englischlernenden in Klasse 9 die Selbstwirksamkeit beim Schreiben erhöhen und die Schreibangst verringern? [To what extent can standardized and individualized teacher feedback on Year 9 students' argumentative essays in English increase writing self-efficacy and reduce writing anxiety?]

Basic data for this talk

Type of talkscientific talk
Name der VortragendenPeltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera
Date of talk07/09/2023
Talk languageGerman

Information about the event

Name of the eventTextFeedBack in Praxis und Forschung - 3. gemeinsame Tagung der gefsus, der GeWissS und des Forums Schreiben
Event locationOnline

Abstract

KeywordsEFL; Schreiben; Motivation

Speakers from the University of Münster

Busse, Vera
Professorship of educational science with a focus on multilingualism and education
Peltzer, Katrin
Professorship of educational science with a focus on multilingualism and education