Wider die Vereindeutigung? Das Reflexionsideal im dominanten Lehrer*innenbildungsdiskurs im Spiegel erziehungstheoretischer Überlegungen

Küper, Judith

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherGräf, Anne; Helling, Simon; Losch, Daniel; Polcik, Thassilo; Rojahn, Pia; Wendland, Sebastian
Book titleFragmentierung in der Lehrkräftebildung. Das Lehramtsstudium im Spannungsfeld von Professionsorientierung, Bildungstheorie und (Fach-)Wissenschaft
Page range135-155
Publishing companyNomos
Place of publicationBaden-Baden
Title of seriesPaideuometha. Schriften zur Theorie der Bildung und ihrer Kritik
Volume of series1
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
ISBN 978-3-7560-1473-6
KeywordsReflexion; Lehrer*innenbildung; Urteil; Professionalität; Verantwortung

Authors from the University of Münster

Küper, Judith
Professur für Allgemeine Erziehungswissenschaft (Prof. Bellmann)
Professorship for educational science with the focus on technical didactics of educational theory (Prof. Schützenmeister)